Zajęcia z języka angielskiego prowadzone inaczej niż tylko z podręcznika i ćwiczeń?
Podchody w szkole?
Pisanie nowoczesnej wersji „Romea i Julii” po angielsku?
Uczniowie Gimnazjum „Szewczyka” uwielbiają takie zajęcia, które niestety nie mogą odbywać się codziennie ze względu na obowiązek realizowania podstawy programowej. Z drugiej jednak strony daje ona solidne podstawy, aby klasę lekcyjną można było od czasu do czasu opuścić - z wiedzą pod pachą, a najlepiej w głowie, oczywiście, w celu dalszego zdobywania wiedzy poprzez zabawę i ruch.
Jaki jest ulubiony przedmiot w szkole? Nie jest tajemnicą, iż jest to WF, czyli ruch, sport i zabawa. Jaki jest ulubiony sposób spędzania wolnego czasu przez uczniów? „Siedzenie na Facebooku”. A gdyby połączyć Facebooka z ruchem i zabawą?
Tak narodził się pomysł na projekt FOUR - efekt poszukiwań nowych rozwiązań metodycznych autorstwa nauczycieli języka angielskiego. Jego celem jest rozbudzenie zainteresowania nauką języków obcych poprzez zastosowanie narzędzi innych niż te zazwyczaj używane na lekcjach angielskiego. Czytanie książek w oryginale, swoiste „odkrzesłowienie” zajęć, samodzielność uczestników w dochodzeniu do rezultatów oraz praca w zespole – oto metody mające służyć realizacji celu.
Na początku projektu uczniowie zostali podzieleni na cztery grupy i otrzymali do przeczytania cztery lektury w języku angielskim. W cztery kolejne czwartki – zawsze o tej samej porze - nauczyciel zamieszczał na Facebooku grupy cztery pytania dotyczące treści książek. Uczniowie chętnie na nie odpowiadali, rywalizując i zdobywając punkty dla swoich grup. Rozwiązywali wszystkie zamieszczone zadania w czasie nie dłuższym niż 15 minut od ich opublikowania.
"Poradnik antyksenofobiczny" - prezentacja multimedialna